Fiat na czele Eko Rajdu

26 czerwca 2010

W tym roku na starcie drugiego Eko Rajdu Kontrolowanego stanęło 7 załóg, które miały do pokonania trasę o długości prawie 230 km. Liczyło się nie tylko spalanie, ale także czas przejazdu, przy czym zawodnicy musieli przestrzegać limitów prędkości obowiązujących na drogach, którymi jechali. Czuwał nad tym oparty o GPS system firmy Keratronik, który co minutę sprawdzał prędkość samochodów, porównywał ją z danymi nawigacji satelitarnej i zaznaczał przekroczenia prędkości.

Dzięki satelitarnemu namierzaniu uczestników wyścigu można było na bieżąco śledzić w serwisie Hoga.pl.

Trasa była bardzo różnorodna, prowadziła drogą ekspresową, drogami krajowymi i wojewódzkimi i autostradą, przez tereny zabudowane i niezabudowane. Kierowcy musieli zmagać się sygnalizacją świetlną, ciężarówkami, traktorami i korkami na remontowanych drogach.

Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów samochody przejechały w grupie, bo wszyscy dostosowywali się do ograniczeń prędkości i ekonomiki jazdy. Potem peleton został rozerwany przez ruch uliczny i sygnalizację świetlną. Na mecie różnica między pierwszym i ostatnim samochodem wyniosła niemal godzinę.

Zwycięzcą rajdu została załoga Fiata 500, Robert Bielecki i Marcin Łączek. Co prawda na metę przyjechali ostatni, ale mieli najniższe spalanie i najmniej karnych punktów za przekroczenie prędkości.

Na drugim miejscu została sklasyfikowana załoga Toyoty Prius, Maciej Kaczmarek I Robert Mularczyk, a na trzecim załoga Volvo, Adam Herbut i Jacek Piotrowski. Tylko dwóm pierwszym załogom udało się osiągnąć spalanie poniżej 3 litrów na 100 km.

Poza klasyfikacją wylądował Fiat Panda napędzany gazem ziemnym, gdyż nie udało się znaleźć odpowiedniego przelicznika średniego spalania gazu na paliwo. Przeliczając jednak wyniki poszczególnych załóg na złotówki, Panda okazała się najbardziej ekonomicznym samochodem. W czasie rajdu zużyła 11 metrów sześciennych gazu ziemnego, który kosztował 23 złote. Zwycięzca, który osiągnął w czasie testu najniższe spalanie 2,63 l oleju napędowego na 100 km musiał zapłacić za paliwo 28 złotych.


Dystans

Średnia prędkość

Punkty karne

Średnie spalanie

Czas wjazdu na metę

Volvo C30 DRIVe

236,61

61,3

7

3,52

16:12:49

Toyota Prius

221,66

64,8

9

2,95

16:01:35

Skoda Fabia

229,39

57,3

4

3,57

16:20:53

Fiat Panda Natural Power

229,28

57,9

7

-

16:19:22

Fiat 500

229,65

51,2

0

2,62

16:50:44

Honda CRZ

229,11

62,8

14

5,67

16:00:07

Skoda Fabia kombi

229,37

56,6

6

4,16

16:23:51

 



01 czerwca 2010
Spróbuj sił w Eko Rajdzie kontrolowanym

Eko Rajd (wyścig) to nowa impreza, zorganizowana po raz pierwszy w czerwcu 2009 roku przy okazji targów Auto Moto Show w Sosnowcu. W sposób całkowicie nowatorski podjęto próbę oceny samochodów pod kątem zużycia paliwa, wymuszając(zgodnie z zaproponowanym regulaminem) sportowa jazdę, ale zgodnie z przepisami.


280 000 internautów na platformie INTERIA, śledziło rywalizację kierowców, w tej emocjonującej próbie, w której dzięki firmie Keratronik, udostępniono monitorowanie samochodów. 
Ogromne zainteresowanie mediów, (relacja w Teleexpresie, TVN Turbo – raport,
TVP Info –informacje, TVP Katowice, TVS i 67 akredytowanych dziennikarzy potwierdziły słuszność sformułowań regulaminu.
W tym roku rajd ponownie ruszy z placu przed Silesia Expo, szeroko promując ekologiczna jazdę i bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Imprezę planujemy 25-go czerwca 2010 roku, w piątek, od godz. 12. 00 do 16 00.


Po raz pierwszy postanowiliśmy dać szansę kierowcom amatorom, dla których równie ważne jest promowanie zasad eco drivingu. 


Czekamy na wasze zgłoszenia – pierwszych 25 osób - zgłoś się już dziś!!!